mail

Γέννηση και Εξέλιξη της Τεχνικής Αλεξάντερ

Ο Frederick Matthias Alexander αντιμετώπισε προβλήματα με τη φωνή του κατά τη διάρκεια των απαγγελιών του. Όταν έφτασε στο σημείο να χάνει σχεδόν ολοκληρωτικά τη φωνή του, χωρίς να παρατηρείται ιατρικά κάποια βλάβη, αποφάσισε να ερευνήσει ο ίδιος τα αίτια του προβλήματός του.

Το γεγονός ότι χρησιμοποιούσε τη φωνή του καθημερινά χωρίς να αντιμετωπίζει προβλήματα, παρά μόνο όταν βρισκόταν στη σκηνή, τον οδήγησε στη σκέψη ότι υπάρχει κάτι που κάνει εκείνες τις στιγμές που αν έβρισκε τρόπο να το εντοπίσει και να το σταματήσει, θα κατάφερνε και να απαλλαγεί από το πρόβλημα του. Με τη σκέψη αυτή άρχισε να παρατηρεί τον εαυτό του μπροστά σε καθρέφτες ενώ απήγγειλε, προσπαθώντας να δει οτιδήποτε θα μπορούσε να φανεί χρήσιμο στην έρευνα του.

Ενώ αρχικά δεν διέκρινε κάτι, στην πορεία άρχισε να συνειδητοποιεί μία ολόκληρη σωματική συμπεριφορά η οποία συνόδευε την απαγγελία του.
Ενώ μιλούσε, πίεζε το κεφάλι του προς τα πίσω και κάτω, αυξάνοντας τη μυϊκή ένταση του λαιμού και της πλάτης του. Στην προσπάθειά του να σταματήσει αυτή τη μετατόπιση του κεφαλιού του και ότι τη συνόδευε ήρθε αντιμέτωπος με μία συνήθεια στην οποία μπορούσε πολύ δύσκολα να παρέμβει. Ενώ αποφάσιζε να διατηρήσει το λαιμό του χαλαρό και να μη μετατοπίσει το κεφάλι του, κοιτάζοντας στον καθρέφτη λίγα μόνο λεπτά αφού είχε αρχίσει να μιλάει έβλεπε πως έκανε ακριβώς αυτό που δεν επιθυμούσε.

Συνειδητοποιώντας ότι το σώμα του ετοιμαζόταν αυτόματα για αυτό που θα κάνει στη συνέχεια, σκέφτηκε πως αν το σταματούσε στην προετοιμασία του, ίσως να έβλεπε κάποια βελτίωση. Αυτή ήταν και η πρώτη φορά που κατάφερε να νικήσει τη συνήθεια του και να πετύχει τον αρχικό του στόχο, να απαλλαγεί από τα προβλήματα της φωνής του.

Ο F.M. Alexander κατά την πολυετή αυτή έρευνα, αλλά και στη συνέχεια με τη διδασκαλία του, εντόπισε την ίδια συνήθεια σε πολύ κόσμο, αποδεικνύοντας ότι συνδέεται, αφορά και επηρεάζει ολόκληρο τον ψυχοσωματικό μας εαυτό σε όλες του τις δραστηριότητες.
Με την ανακάλυψη του πρόσφερε τον τρόπο με τον οποίο μπορεί κανείς να επέμβει στο πως έχει μάθει να λειτουργεί, συνηδειτά ή μή, σε όλα τα επίπεδα.